Skip to content

Sabíeu què la bretxa digital és més gran en les escoles de la CCVV?

Desembre 1, 2010

Telefònica i el Ministeri d’Educació han segellat hui un conveni pel qual l’operadora espanyola s’adhereix al Programa Escola 2.0 i llança, la primera tarifa ‘Deures’ per a ADSL del mercat, que tindrà un preu de 16,90 euros al mes i, a més, altra addicional per a Internet Mòbil per tan sols 9,5 euros al mes. Ambdues tarifes incorporaran serveis addicionals, i gratuïts, per als estudiants com Cangur Net i Aula365®.

Diuen que ambdues tarifes, que suposen un estalvi substancial respecte a les quals estan disponibles per a la resta d’usuaris, estan especialment dirigides als pares i mares, o tutors legals, d’alumnes escolaritzats en els nivells 5º i 6º d’Educació Primària i 1º i 2º de de Educació Secundària Obligatòria, i els centres educatius de la qual desenvolupen el Programa Escola 2.0.
Per a llegir la noticia

Tot això és a causa del “Programa Escola 2.0” que és un projecte d’integració de les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (TICs) en els centres educatius, que contempla l’ús personalitzat d’un ordinador portàtil per part de cada alumne o alumna. L’objectiu suposa engegar les aules digitals del segle XXI, aules dotades d’infraestructura tecnològica i de conectivitat.

Com alguns ja sabeu el programa Escola 2.0 es basa en els següents eixos d’intervenció:

  • Aules digitals. Dotar de recursos TICs als alumnes i alumnes i als centres: ordinadors portàtils per a alumnat i professorat i aules digitals amb dotació eficaç estandarditzada.
  • Garantir la conectivitat a Internet i la interconectivitat dins de l’aula per a tots els equips. Possibilitat d’accés a Internet en els domicilis dels alumnes/as en horaris especials.
  • Promoure la formació del professorat tant en els aspectes tecnològics com en els aspectes metodològics i socials de la integració d’aquests recursos en la seua pràctica docent quotidiana.
  • Generar i facilitar l’accés a materials digitals educatius ajustats als dissenys curriculars tant per a professors i professores com per a l’alumnat i les seues famílies.
  • Implicar a alumnes i alumnes i a les famílies en l’adquisició, custòdia i ús d’aquests recursos.

Si voleu llegir més sobre el programa realitzat pel ministeri (totalment recomanat) ací us ho deixe “Escuela 2.0”

Anuncis
5 comentaris leave one →
  1. Guillem de Zatopek permalink
    Desembre 1, 2010 21:16

    Es pot pensar, en el meu cas, que per a arribar a la societat del coneixement, hem de tindre primer un coneixement cert de la societat. I eixa visió de conjunt a soles es pot donar desde les altures del govern, encara que les opinions personals, ja siguen professionals o perceptives “a nivell d´usuari” siguen importants. Molt importants per als individus, i hui més que mai. Clar que aixó divideix, més que res, per a prender iniciatives de conjunt. Tenim una societat multipersonal, més que col.lectiva. I un comfort multipersonal, i segons qui i cóm.
    Com treballar amb els grans col.lectius? Deuría el govern formar als professors, posar en marxa plans com el que tracteu al post, i tot a partir de una visió més bé clara del panorama social. Qui la té? Es l´opinió un reflex teóric de la realitat?
    La societat de xarxes, virtuals o no, que tenim davant, en la que l´acció empresarial, la de govern i la de les idees individuals es confonen al mateix plá, afavoreix l´estímul i la satisfacció de les empreses individuals més que de les col. lectives. Tindre la visió general i la capacitat técnica i moral d´actuació, no influida per la percepció personal, es el primer gran repte, abans de res.
    Clar, que tot passa per confiar en els polítics, tan “enxarxats” en les possibilitats de futur com nosaltres mateixos.

    • Carmen Prats Rodenas permalink*
      Desembre 10, 2010 16:03

      Es pot pensar el que vullgues. Això és un blog per als pares, mares i mestres de l’escola pública en Valencià Santa Teresa. No sé qui eres i si et dius Guillem. Benvolgut al blog.
      No sé exactament què vols dir amb el teu comentari. No entenc qué ès un “coneixement cert” de la societat ni la “capacitat tècnica i moral d’actuació”. És un text dur de comprensió: si el que vols dir és que el post és una opinió, no: és una informació. Les opinions estan en forma de comentaris i per això li reclamava a Maria que es mullara. I si el que vols fer és relativitzar-ho perquè és difícil tindre el coneixement de tot i estar per damunt de tot, aleshores, tan sols Dèu i no el Govern. I és per això, que des de la nostra humilde experiència, coneixença i valors, critiquem de forma que ens enriqueix a nosaltres i al que vullga a propar-se al blog. Però no volem donar lliçons a ningú ni solucions fàcils. Només volem aprendre i aprendre a aprendre i compartir les nostres descobriments que dia a dia en tenim i molts, i gràcies a la percepció personal que és la que ens ajuda a avançar.
      Gràcies per compartir les teues idees en el blog.

      • G. de Zatopek permalink
        Desembre 10, 2010 20:19

        Sí, soc un pare de l´escola! (Hi ha de tot)
        La comprensió d´eixe text es difícil, tens raó. Escriure clar i tindre les idees clares no és cosa feta, en 2 minuts. I menys jo, Guillem de Zatopek?
        Crec que amb “coneixement de la societat” volia expressar l´idea de govern just, que sap el que té entre les mans. Si es o no així, ho ignore, peró el pesimisme em fa pensar el pitjor, i aixó es personal.
        “Capacitat técnica i moral d´actuació” tal vegada seria: una vegada sabem el que tots necessitem, saber aplicar-ho i amb la conciéncia traquila de que estem fent-ho bé.
        I: toleraria tanta individualitat un “tractament conjunt”? L´idea es la maxi-individualitat (¿?) vs comunitat.
        Controlar l´educació, després de posar-se d´acord, eixa és la qüestió. Es posible o ens el tenen que fer els governs?
        En quant a que la Nostra Comunitat Valenciana de totes les valencianes i tots els valencians (i valencianetes i valencianets), que com sabem és l´enveja de tots i va ofrenent glóries pel món, es quede sense participació en l´iniciativa que es comentava al post, el que pense es (…) i el que diria, encara pitjor.
        Salut, G.

  2. Carmen Prats Rodenas permalink*
    Desembre 1, 2010 19:10

    M’aquedat en les ganes d’una valoració, Maria. Reialment has exposat la notícia però com que savia del tema pels blog XarxaTic, doncs m’agradaria coneixer la teua opinió. El de Xarxa Tic estava desil·lucionat, fins i tot un poc frutrat sembla, per aquesta notícia. No li agrada la Política Educativa, és a dir, les polítiques que semblen que es creen per a afavorir als alumnes i al final sempre afavoreixen a les empreses i en la meua opinió no massa encertats perquè són models econòmics trets del segle passat i no estan en la línea de la societat del coneixement.

    http://www.xarxatic.com/movistar-un-nuevo-bocado-en-el-pastel-de-la-escuela-2-0/

    • mariadt permalink*
      Desembre 1, 2010 20:38

      Gràcies Carme, per estar ací.

      Bé, tens tota la raò, no he fet cap valoració. solament m’he limitat a informar, que no a opinar, aquest mati estava massa indignada.

      Mira, jo no sé com funciona realment el programa Escola 2.0, perquè com ja saps els nostres fills no ho tenen, doncs som una de les poques Comunitas que ha decidit no desenvolupar-lo:. També he de dir-te, que coincidisc amb Xarxa Tic, que són les autoritats les ques estan darrere de tot açò, (encara que pot ser els nostres polítics no tinguen amics o empreses interessades a fer negoci i per això…).
      El cas és que podem criticar a telefònica i al Ministeri perquè han posat com requisit per a acollir-se a la tarifa que els nostres xiquets i adolescents formen part d’un centre que desenvolupe el programa,. però per a què? si els nostres fills no la necessiten per a l’escola.

      Personalment l’empresa telefònica no m’agrada gens, té el monopoli de l’espai aeri quant a les comunicacions; ens han convertit en els europeus que més paguem i menys velocitat tenim de xarxa, i malgrat tot és a ella a qui li pague les factures d’internet. encara més indignant, però bé, és una empresa i per definició li importa res l’educació dels nostres fills.

      I ara jo em pregunte que opinen els pares, mares, i mestres d’aquesta notícia o tal vegada no s’han assabentat?
      M.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: